Gyorskérdés

On-line előadás akkor a legjobb ha
 

On-line Bankkártyás fizetést az
Onlinepay joomla - virtuemart komponens CIB vagy OTP bankos fizetéshez
komponense biztosítja

 

Ha tetszik szolgáltatásunk itt lájkolhat :)

Give Us a

JoomlaPortal.hu QR-kód

qr-kod-joomlaportal.hu

Virtuemart webshopot használók részére fogyasztóvédelmi javaslatok E-mail
Tartalomjegyzék
Virtuemart webshopot használók részére fogyasztóvédelmi javaslatok
Törvények
Technikai javítások
Árak, postázási költség
Minden oldal
JP-Bookmark

Több felhasználónk is rendelkezik joomla alapokon működő webshoppal, amilyen pl. a virtuemart is. Egy ilyen rendszer működtetése - azon túl, hogy a joomlaportal.hu joomla tárhelyén remekül üzemel -, nem csak abból áll, hogy beüzemeljük a virtuemart komponenst és várjuk a megrendelőket. Sajnos vagy nem sajnos, de a fogyasztóvédelelm is egyre inkább célpontnak tekinti a webáruházakat mégpedig olyan szempontból, hogy vajon a fogyasztók, vásárlók megfelelően vannak-e tájékoztatva. Figyeljenek oda erre az apró de elhagyásuk esetén súlyos tízezrekbe kerülő dolgokra. Célszerű egy külön menüpontot készíteni a joomlában amely a megfelelő helyre kalauzolja a vásárlót vagy fenntartani egy impresszum menüpontot.
Az nfh ( Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ) honlapján rendkívűl sok információ van a webáruházat üzemeltetők számára.
Szemezgettünk belőle.



  • A szolgáltatóra vonatkozó adatokról és az elektronikus szerződéskötés lépéseivel kapcsolatban az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény tartalmaz rendelkezéseket, az elállási jog gyakorlásának részletes feltételeit a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Kormányrendelet szabályozza. Természetesen az internetes vásárlásokra is vonatkoznak a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény és a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései.
  • Az internetes vásárlás a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződéskötésre a kereskedő és a fogyasztó egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. A fogyasztó az eladó (a szolgáltató) által üzemeltetett internetes áruházban (más néven webáruház, webshop, online shop, e-üzlet) virtuális módon, az egérrel történő kattintások vagy e-mail útján rendeli meg a kiválasztott terméket. A virtuális bevásárlás folyamatamagában foglalja az előzetes regisztrációt, a honlapon megjelenített árukatalógusban való böngészést, a termékek kiválasztását és kosárba helyezését, a kosár tartalmának frissítését és törlését, a teljesítési és szállítási feltételek kiválasztását, a pénztárban való fizetést, a megrendelés leadását, valamint a szolgáltatótól a megrendelésre küldött visszaigazolást is.
  • az európai uniós és a magyar jogszabályok is érvényesnek tekintik az online úton megkötött szerződéseket, így az ilyen módon megkötött szerződésekhez ugyanazok a jogi következmények fűződnek, mint a hagyományos módon (írásban vagy szóban) létrejött megállapodások esetén.
  • a webáruház üzemeltetője (szolgáltató, a termék eladója) köteles többek között nevét (cégnevét), címét, székhelyét, elérhetőségét (telefonszám, e-mail cím) és adószámát is feltüntetni a honlapon.
  • Az online áruházak a vásárlóik részére nyitva álló, fizikailag is létező üzlethelyiséget vagy vevőszolgálatot a fogyasztók esetleges reklamációinak fogadására nem kötelesek fenntartani.


  • A webáruház mindig köteles biztosítani a félrekattintások és adatbeviteli hibák kijavításának lehetőségét (például „vissza” vagy „kosár törlése, frissítése” ikonnal).
  • Az online webáruház üzemeltetője -kereskedő- köteles a fogyasztó megrendelését haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikusan visszaigazolni, ami a gyakorlatban egy automatikus válasz e-maillel történik, amely a megrendelés feltételeit (termék neve, ár, szállítási feltételek stb.) erősíti meg. Ha a visszaigazolás 48 órán belül nem történik meg, a fogyasztót nem köti megrendelése és nem köteles a leszállított termék átvételére.
  • A szerződés akkor jön létre, ha az online webáruház üzemeltetője -kereskedő- a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról vagy az üzlethelyiségben történő átvehetőségéről. A szerződés akkor is létrejön, ha a visszaigazolás után a kereskedő a megrendelt terméket leszállítja a fogyasztó részére. Tehát pl.
    adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a termék leszállítására a webshop által küldött "első" megrendelés visszaigazolásban foglalt feltételekkel, viszont ha másodszorra is megerősíti akkor már köteles. Ha programhiba vagy készlethiány miatt nem kerülhet a termék kiszállításra, úgy azt mindenképpen jelezni kell a megrendelő felé.



  • Az általános szabályokhoz hasonlóan a webshopban kínált termékek esetén is a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, bruttó (általános forgalmi adóval növelt) árat kell feltüntetni a honlapon.
  • Az eladó akkor jár el jogszabályszerűen, ha az aktuális postai vagy futárszolgálati díjszabást súlyhatár vagy darabszám szerint tételesen közzéteszi a honlapján. Az eladónak a díjszabás változását is figyelemmel kell kísérni annak érdekében, hogy egy esetleges árváltozás miatt a fogyasztót ne érhesse meglepetés a szállítási költség összegét illetően. E megoldáson kívül a szolgáltató rendelési összeghatártól függően is meghatározhatja a szállítási díjat.
  • Forrás: www.nfh.hu
    Bővebb információ megtalálható a ( Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ) honlapján.

 
...::: :::...
  JoomlaPortal.hu - egyszerűen nagyszerű JoomlaTárhely  Kövessen a twitteren - JoomlaPortal.hu - egyszerűen nagyszerű JoomlaTárhely 

Copyright © 2020 * 2 GB -os Joomla tárhely nettó 6000 Ft /év áron, azonnal használó Joomla. *. Minden jog fenntartva.